خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/13 - 11:46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
قلاوند با انتقاد از بی توجهی مسئولان آموزشی به استان خوزستان؛

بخشی از دانش آموزان خوزستانی در چادر و کانکس‌های فرسوده درس می‌‌خوانند/ خوزستان به لحاظ آموزشی رتبه 30 در بین 32 استان کشور را دارد

نماینده مردم اندیمشک در مجلس دوازدهم با انتقاد از رتبه پایین استان خوزستان به لحاظ آموزشی، گفت: در استان خوزستان بخشی با عنوان آموزش و پرورش عشایر داریم که دانش آموزان در کلبه‌ها، چادر و کانکس‌های فرسوده در سرما و گرما درس می ‌خوانند، بی تردید امکانات آموزش و پرورش باید برای تمام دانش آموزان یکسان باشد چرا که تفاوتی میان عشایر یا سایر مناطق دیگر وجود ندارد.

قلاوند

جهانبخش قلاوند در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از کمبودهای امکانات آموزشی در استان خوزستان، گفت: بحث آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های ما برای پیگیری و بررسی در این حوزه است، خوزستان در بین ۳۲ استان کشور در رتبه ۳۰ به لحاظ آموزشی دارد که این مسئله در جای خود فاجعه محسوب می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس دوازدهم با بیان اینکه پس از انتخابات مجلس در یازدهم اسفند شهرستان ما تقریبا رها شده است، تاکید کرد: مجموعه اداری با تغییری که طی ۲۰ سال گذشته در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های اندیمشک و الوار رسوب کرده بودند با تغییرات در حوزه نمایندگی حتی وظیفه خود را انجام ندادند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه افزود: آموزش و پرورش مبنایی‌ترین ساختار و زمینه ساز توسعه در تمام کشورها است نیروی انسانی بخش مهم این توسعه، تعلیم و تربیت پایه اصلی آموزش نیروهای انسانی کشور است، با وجود اینکه استان و شهرستان حوزه انتخابی ما در حوزه‌های دیگر از جمله تولید انرژی بخش کشاورزی پیشرو است، اما در بخش نیروی انسانی مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که دولت آقای پزشکیان توجه ویژه‌ای به بخش آموزش و پرورش خوزستان داشته باشند، اظهار کرد: تعلیم و تربیت از حساس‌ترین حوزه‌ها محسوب می‌شود باید توجه داشته باشند که نیروهای انسانی آینده کشور را آموزش و پرورش می‌سازد.

قلاوند تاکید بر اینکه خوزستان از کمبود معلم رنج می‌برد، افزود: در بخش کمبود معلم دو خواسته مهم داریم، نخست باید معلمان نهضت سوادآموزی که زیر مجموعه آموزش و پرورش هستند تعیین تکلیف شوند که متاسفانه از سال ۱۴۰۰ به بعد سابقه کار آنان محاسبه شده و بسیاری از نیروها با ۱۰ سال سابقه کار رها شدند، نکته دیگر در بحث همسان‌سازی آموزش و پرورش نگرانی‌هایی وجود دارد، اما دولت باید جذب نیروی انسانی را یک کاسه کند این مسئله صحیح نیست که یکبار نیروهای شرکتی را استخدام کند و بار دیگر نیروهای رسمی در آزمون اجرایی و یا نیروهای حق التدریسی را استخدام کند.

 این نماینده مجلس ادامه داد: بحث معلمان نهضتی‌ و حق التدریسی‌ها در استان خوزستان که چندین سال سابقه کار دارند اما متاسفانه دخل و تصرف‌های غیرقانونی در استخدام‌ها صورت می گیرد، این مسئله صحیح نیست که ما آزمون علمی بگیریم اما مصاحبه و گزینش بر آن اولویت داشته باشد که این موضوع منجر به دغدغه و نگرانی شده است، متاسفانه دخل و تصرف در مبانی آزمون استخدام‌ها صورت می‌گیرد که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود باید گزینش نیروی انسانی در همان آزمون علمی مصاحبه و تحقیقات محلی انجام دهند، این سختگیری‌ها در جامعه جوانان ما ایجاد ذهنیت منفی می‌کند که باید در بحث استخدام‌ها دقت لازم صورت گیرد.

قلاوند در پایان خاطرنشان کرد: در استان خوزستان بخشی با عنوان آموزش و پرورش عشایر داریم که دانش آموزان در کلبه‌ها، چادر وکانکس‌های فرسوده در سرما و گرما درس می‌خوانند، بی‌تردید امکانات آموزش و پرورش باید برای تمام دانش آموزان یکسان باشد چرا که تفاوتی میان عشایر یا سایر مناطق دیگر وجود ندارد، عدم توازن و توزیع ناعادلانه امکانات آموزشی ظلمی است که به جامعه آموزش و پرورش استان ما و سایر مناطق محروم متصور است./

پایان پیام 

 

 

  • کد خبر : 382976
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار